Vasárnap este, 17:40.

A nappalim különös változásokon megy keresztül. Lehúzom a redőnyöket, majd rutinosan egymásra pakolok néhány dobozt és könyvet, hogy a laptopom kamerája ideális szögből vizslathassa a következő 60 perc eseményeit. Egy másik könyvkupacra az iPadet ültetem, néhány kósza Agatha Christie regénnyel gondoskodva arról, hogy a stabilnak nem mondható tablettartó szerkezet ne kókadjon le. 

Aztán előveszem a jógamatracomat, ami szerencsére nem sértődik meg azon, hogy nem jógázni, hanem gerinctréningezni fogok rajta. De az igazi 21. századi varázslat csak ezt követően történik.

17:59: a Google Meets-nek hála a laptopom képernyője egyetlen kattintásra virtuális teremmé változik, és a kis ablakokban megjelennek a vendégeim. 

18:00 – 19:00: online gerinctorna zajlik, új életet lehelünk a megfáradt, elgémberedett és mozgásra szomjazó izmokba és ízületekbe.

IMG_4672

A vasárnapi online gerinctorna paradox csoportélménye

Közel 26 éve karatézom és 16 éve tartok edzéseket. Tudom, milyen felemelő együtt mozogni egy csapattal, létfontosságú kérdéseket megvitatni az öltőzőben, erőt meríteni egy összekacsintásból két kimerítő gyakorlat között vagy épp előre kikacagni az edzés után felénk settenkedő izomlázat. 

Az online gerinctréning során a fentiekre nincs lehetőség, mégis, az együtt töltött 60 perc erejéig megjelenik valamiféle csapatszellem, amely a virtuális teret átszőve összeköt bennünket. 

Mindez úgy történik meg, hogy mindannyian a saját otthonunkban vagyunk, gyakran több ezer kilométerre egymástól, merthogy van, aki bizony külföldről tornázik velem.

Kata feedback

A vasárnapi online gerinctréning ajándékai

Ha a gerinc, az izmok és az ízületek beszélni tudnának, valószínűleg hosszan ecsetelnék, milyen hálásak az alapos átmozgatásért. Mivel azonban a csigolyák és testi tőszomszédságukban lévő kötőszövetes kollégáik egy kicsit más módon kommunikálnak velünk, a gerinctorna hatása érzetekben és tapasztalatokban jelentkezik.

Például tudatosságban. Abban, hogy napközben időről-időre eszedbe jut nyújtózkodni egy nagyot vagy egy benső hang rendszeresen a füledbe súgja: húzd ki magad! Apróságnak tűnhet a helyes testtartás, de rengeteget számít: jobban fogod érezni magad a bőrödben!

Van, aki arról számolt be, hogy a tornák hatására sokkal pihentetőbb utazásokat tesz Álomországban, mert amióta rendesen oldalra tudja fordítani a fejét, éjszakánként hason fekve is tud aludni. 

Akad, akinek a reggeli arcmosásnál tűnt fel, hogy a mosdó bizony nincs is olyan messze, amikor előre kell hajolni, és olyan visszajelzést is kaptam, hogy ez a heti 60 perc az egyik fő “én-idő”.

Sőt, van olyan vendégem is, aki az évek óta tartó, havi 1-2 alkalommal menetrendszerűen jelentkező fejfájásoknak intett búcsút pusztán annak köszönhetően, hogy a rendszeres torna hatására a nyak, a hát és a vállöv izmai sokkal lazábbak és rugalmasabbak lettek.

Gábor feedback

Gerinctorna vasárnap?!

Nincs olyan univerzális időpont a héten, ami mindenkinek ideális. A vasárnapi online gerinctorna azért kivétel, mert egyáltalán nem muszáj vasárnap este tornázni, hiszen az órákat bármikor visszanézheted felvételről.

Noha a vasárnapi online órák “kényszerítő” varázsa vitathatatlan, több vendégemtől is kaptam már olyan visszajelzést, hogy a gerinctréningem videóról is olyan, mintha “élőben” tornáznának velem. 

Miben más az én gerinctornám?

A szövegíró énem kreatív humora gerinctornák közben is velem van, ami azt jelenti, hogy a kötelező instrukciók mellett szóviccekkel, abszurd hasonlatokkal és egyéb szösszenetekkel tarkítom a gyakorlatokat.

A viccet félretéve pedig fontos számomra, hogy az elhangzott információkkal olyan ismereteket adjak át, amelyeknek köszönhetően jobban megismerheted és megértheted a tested működését.

Mindennek köszönhetően szép lassan elkezded meghallani a porcikáid néma üzenetét: tudni fogod, mikor van szükséged egy jóleső nyújtózkodásra, egy tempós sétálásra, intenzív mozgásra vagy éppen egy kiadós semmittevésre. 

A tested meghálálja a törődést; és bár a fájdalom hiányát sokkal nehezebb észrevenni, mint szenvedni a jelenlététől, a rendszeres tornával csökkentheted vagy akár végleg búcsút is inthetsz a mozgásszervi panaszok jelentős részének.

Dóri feedback

Mire van szükség az online gerinctornához?

Elsősorban Rád! 

Továbbá egy laptopra, telefonra vagy tabletre, amin keresztül összekapcsolódunk az éteren keresztül. Ezen felül, az esetek többségében csak egy matrac vagy jógaszőnyeg kell, de mivel a változatosság a gerinctréningen is gyönyörködtet, időnként olyan, minden háztartásban fellelhető tárgyakkal tesszük izgalmasabbá az órát, mint egy seprűnyél (lubickolni fog a takarításmentes szerepében), egy könyv (olvasgatás nem prognosztizálható), egy szék (üldögélés csak indokolt esetben) vagy éppen egy törölköző (jóval többre képes, mint gondolnád!)

164

Az online gerinctorna díja

Havi bérletes rendszert alakítottam ki, így egy hónap díja 4800 vagy 6000 forint (1200Ft/alkalom), attól függően, hogy az adott hónapban 4 vagy 5 vasárnap van.

Az első órát díjmentesen kipróbálhatod!

A gerinctréning díjáról minden hónapban számlát küldök, a díj befizetését követően tudsz részt venni az órákon.

Mikor nem ajánlom az online gerinctornát?

A gerinctréning nem gyógytorna, és bár az ülő életmód okozta panaszok enyhítésében nagyon hatékony, nem helyettesíti az orvosi diagnózist és a szakszerű, személyre és problémára szabott gyógytornát.

Ha úgy érzed, nem tudod eldönteni, hogy a panaszaid mellett nyugodt szívvel belekezdhetsz-e a tornába, írj üzenetet, segítek! Ha szükséges, örömmel ajánlok olyan szakembereket, akikhez bizalommal fordulhatsz.

Megosztás
Share on Facebook
Facebook